Wirtualna Polonia

“-Wyśmiewani za niemodny patriotyzm, wierni Bogu i ojczyźnie podnieśliśmy głowy.”

Komu zawdzięczamy papieża Benedykta XVI?

Posted by redakcjawp w dniu 2009-01-26

W ożywionej dyskusji, jaka się wywiązała po zniesieniu ekskomuniki nałożonej na biskupów Bractwa Św. Piusa X – i wśród wyrazów uznania pod adresem Ojca Świętego Benedykta XVI – uwagę moją zwrócił głos internauty podpisującego się literką „J”:

A komuż to zawdzięczamy obecnego papieża? Ano nie komu innemu, tylko temu polskiemu papieżowi, który Panu tak przeszkadza. To JPII prosił i blagał, prawie na kolanach, żeby kardynał Ratzinger nie odchodził na zasłużona emeryturę (…) No i teraz mamy wspaniałego papieża, a nie jakiegoś modernistycznego figuranta. Dzieki JPII!!!!

I ja, i większość moich znajomych wiedzieliśmy przecież, że kardynał Ratzinger pozostał w Stolicy Apostolskiej na skutek usilnych próśb Jana Pawła II – ale nikt z nas nie skojarzył jakoś prostych faktów i nie wyciągnął wniosków: gdyby nie Jan Paweł II, nie było by Benedykta XVI… Przypadek?

Mądrzy ludzie twierdzą, iż nie ma przypadków, są tylko znaki. Nie ulega dla mnie wątpliwości, iż schorowany i otoczony nie zawsze właściwymi ludźmi pod koniec życia Jan Paweł II daje nam w tej chwili znaki zza grobu, z Tamtej Strony.

S. Chamilton

Reklamy

Komentarzy 50 to “Komu zawdzięczamy papieża Benedykta XVI?”

  1. Demaskator said

    Jako że ja uczestniczyłem w tej dyskusji chcę zacytować co napisałem przed wspomnianą wypowiedzią jak i po.

    2009-01-24 @ 13:45
    Bardzo dobra wiadomość że nareszcie duchowni którzy nigdy nie poddali się koszernym nowinkom zostali zrehabilitowani. Szkoda tylko że obecny papież jest dużo bardziej katolicki i przewidujący niż był papież polski, którego to na siłę che się uświęcić.

    2009-01-24 @ 23:49
    Re: J
    I chwała Bogu że nasz papież po wielu delikatnie to nazwać wpadkach (wymienię tylko dosyć pozorną walkę z naszym komunizmem: dobre układy z komunistami i słynny podwóz Sztolzmana Papa Mobile, akceptacja UE w obecnym kształcie, supermodernistyczne układanie się z wrogami chrześcijan, awansowanie Gocłowskich, Życimskich…) na łożu śmierci zrozumiał swe błędy i probował je naprawić.

    To tak gwoli przypomnienia.

    „Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli” (J 8,32)

  2. Jan said

    Zgadza sie co wczesniej napisano. Jan Pawel II byl wielkim czlowiekiem ale nie ustrzegl sie bledow zwlaszcza jesli chodzilo o otoczenie i doradcow .Jednym z tych byla Hanna Suchocka niby polska ambasador przy Vatykanie ktora donosila gdzie trzeba kazdy krok papieza.No i Stas co sie tak Dziwil tez nie za dobrze sie zasluzyl. Nie mowiac o innych nacjach.Zreszta presja jaka byla wywierana na papieza to i tak dawal sobie jakos rade .Awansowanie Goclowskich i Zycinskich to trzeba zlozyc na karb Polskich Biskupow i Episkopatu bo oni wydawali opinie a ze tam bylo bagno kazdy wie.

  3. Realistka said

    Jan Pawel II otoczyl sie przez 27 lat takimi ludzmi jakimi chcial.
    Przeciez to papiez ostatecznie decydowal kogo i na jakie stanowisko awansowac. Jego glos w tych sprawach byl decydujacy.
    Dzisiaj obwinianie za bledy papieza Jana Pawla II jego otoczenie jest niepowazne.
    Znal polski kosciol od podszewki i mogl poprzez nominacje biskupie prawych i wiernych polskiemu kosciolowi ludzi, przeszkodzic utracie przez Polske suwerennosci, oraz laicyzacji i rozbiciu kosciola.
    A narzucenie ekskomuniki tylko dlatego ze nie idzie sie za nowinkami, a stoi sie przy tym co bylo przez 2 tys. lat w kosciele katolickim jest niepowazne i umiejszajace powage papiestwa.

  4. zofia said

    Ojciec Św.JPII nałożył exskomunikę za nieposłuszeństwo, gdyby tego nie zrobił to całe „mrowie” kardynałów i teologów czkało aby utworzyć „judeochrześcijańskie bractwo”.

    To narzędzie utrzymania władzy zostało rownież wykorzystane przez bp.lubelskiego. Pamietacie betanki?

    Exskomunika nałożona na siostrę, Ligocką, długoletnią przełożoną betanek, zasiadającą w Radzie Konsultacyjnej Wyższych Przełożonych Zakonów Żeńskich, absolwentka KUL,uznaną za wariatkę – bo miała objawienia Ducha Świętego, wykorzystywała swoich podwładnych,i narażała je na molestowanie seksualne.

    Biskupi byli mianowani na podstawie rekomendacji najcześciej ks. prof. z KUL-u.

  5. j said

    Panie Demaskatorze dlaczego jest Pan taki malostkowy. Nie wolno! Bo temat i czlowiek w temacie sa zbyt wielcy bysmy sie oboje szarpali jak przekupki na targu. Przeciez Chamilton nic nikomu nie zarzuca a juz najmniej Panu. Chamilton wybral tylko esencje moich intencji i jestem mu za to bardzo wdzieczna.

    Chcialabym tu zacytowac zdanie, ktore kiedys mnie poruszylo a dzis mnie upewnia, ze dobry Bog wiedzial co czyni przysylajac na ziemie Karola Wojtyle.

    „Kazdy człowiek jest osobnym rozdziałem. Kazdego przyjmuje jako osobe, ktora przysyla do mnie Chrystus” – pisal „polski papiez” Jan Pawel II.

    I to bylo wypisane na jego twarzy. Czyz nie tu lezy wlasnie sekret jego niezwyklych kontaktow zarowno ze zwyklymi ludzmi jak i z najwiekszymi i najmozniejszymi tego swiata? I jednym i drugim drzal glos i drzaly kolana przed tym wielkim czlowiekiem.
    Niektorzy ubolewaja, ze Polacy za malo sluchali Jana Pawla II, ze nie znaja jego mysli albo nie przejeli sie nimi wcale. Zarzucaja Polakom, ze zatrzymali sie na poziomie emocji i wzruszen, a nie docenili glebi jego przeslania. Jest w tym sporo racji. A jednak fenomen Jana Pawla II nie polegal jedynie na tym, co mowil, ale takze, a moze przede wszystkim, jak mowil. Ten Papiez mowil innym jezykiem. Zauwazono to juz od pierwszych slow wypowiedzianych tuz po pamietnym konklawe. Przemowil czlowiek. Jego jezyk zdradzal inna wrazliwosc, inne otwarcie i inny swiat. By to przede wszystkim jezyk wspolnoty – jezyk jakiegos szczegolnego miedzyludzkiego „my”.
    „My” mieszkancy kuli ziemskiej, my ludzie wszystkich ras i religii,”my” ktorzy wszyscy jestesmy dziecmi Bozymi.

    Moze za wczesnie Bog go do nas zeslal z tym przeslaniem? Moze swiat i my jeszcze do tego nie doroslismy? Nie wiem.

  6. Samodzielnie Myśląca said

    Wypowiedzi JPII:
    1. 1997 do parlamentarzystów austryjackich: „Nie wolno angażaować Kościoła do antyunijnej propagandy. Nie ma alternatywy dla integracji europejskiej.”
    2. 1999 w sejmie RP: „Proces integracji Polski z UE ma od samego początku poparcie stolicy Apostolskiej.”
    3. 2002 na lotnisku w Krakowie: „Polska potrzebna Unii, Unia potrzebna Polsce.”

    I na zakończenie pytanie/refleksja: czy gdyby JPII wiedział, że komserwatywny katolik, Benedykt XVI podejmie próbę powstrzymania szalejacewgo posoborowego ekumenizmu, któremu zdecydowanego napędu dodał sam JPII powstrzymywałby go pzred odejściem na emeryturę?

  7. Cham Wiejski said

    Zdumiewająca jest wypowiedź Zofii na temat Sióstr Betanek, wyrzuconych ze swej siedziby przez esbeckiego donosiciela, TW Filozofa, czyli abpa Życińskiego.
    Bezmyślnie powtarza oskarżenia na temat „wykorzystywania seksualnego”, które nie miało nigdy miejsca.
    Czy ją tu napuścili koczownicy z gazety wyborczej?

  8. j said

    @ Samodzielnie Myslaca
    🙂

  9. zofia said

    Panie Chamie Wiejski

    Wspominajac siostry przytoczylam tylko oficjalne opinie w prasie, ktorym biskup lubelski nigdy nie zaprzeczyl!
    Uwazam ze spotkala ich wielka niesprawiedliwosc a uzycie policji do ich wyrzucenia za skandal.
    Prosze porownac los exskomunikowango Zakonu Betanek z losem Bractwa Św. Piusa X.

    Ja tez jestem szczesliwa za zdjecie tej exskomuniki i mam nadzieje ze Kosciol stanie sie bardziej ortodoksyjny
    pozdrawiam zofia

  10. Marian Barański said

    Z tym błaganiem na kolanach ,by bp Ratzinger nie odchodził na emeryturę, to zapewne przesada, bo kto to widział, albo opisał? Prawd. Ratzinger ewoluował od modernisty jakim był w chwili nominacji u boku JPII ( co by tez świadczyło o JPII),aż do obrońcy Wiary, jakim się daje obecnie poznać. Prawd. miał inne zdanie nt. ekumenizmu ( spotkania w Asyżu ) i ekspiacji Kościoła za rzekome błędy przeszłości. Od dawna apeluję o rzeczową , a nie apologetyczną oceną pontyfikatu II. Do błędów JPII zaliczyłbym przede wszystkim jego wizytę w synagodze, co nie zdarzyło się od czasów Piotra , dalej określone nominacje biskupów, w tym w wielu przypadkach fatalne w Polsce, próbę eskkomuniki biskupów z Bractwa Piusa X( bo ,zdaje się nie była to ekskomunika)wreszcie poparcie przyłączenia Polski do EU ( z własnego doświadczenia wiem,że stanowisko JPII przeważyło u wielu ortodoksyjnych katolików w czasie referendum UE

  11. Cham Wiejski said

    Przepraszam Panią Zofię za niezrozumienie intencji jej wypowiedzi. Chamy też mają odwagę cywilną.

  12. Samodzielnie Myśląca said

    Najwspanialsze katolickie radio, Radio Maryja oraz media pochodne milczą n/t zniesienia przez Benedykta XVI ekskomuniki nałożonej przez JPII na biskupów Bractwa Św. Piusa X . Dlaczego?
    Warto zwrócić również uwagę, że przez tyle lat funkcjonowania Radia, nie nadano ani jednej audycji na temat trydenckiej Mszy świętej ani na temat realnie istniejącego kryzysu w Kościele.

  13. j said

    @ Samodzielnie Myśląca
    A nie lepiej to najpierw sprawdzic a potem pisac? 🙂

    http://WWW.RADIOMARYJA.PL > AUDYCJE > Aktualności dnia
    Zdjęcie ekskomuniki z biskupów Lefebrystów
    ks. bp Antoni Pacyfik Dydycz (2009-01-26)

  14. z internetu said

    Tylko glupota czy juz zla wola?

    Rozpetala sie nagonka na Benedykta XVI w sprawie zdjecia ekskomuniki z 4 biskupow.
    W Polce przoduje Gazeta Wyborcza, zydowska gazeta dla Polakow (to, ze ona takie rzeczy pisze to mnie nie dziwi) ale ze powoluje sie na opinie jakichs domoroslych „teologow”, a to juz brak profesjonalizmu.

    1. Ekskomuniki nie nalozyl Jan Pawel II, bo byla automatyczna i dotyczyla niesubordynacji przy sakrze biskupiej

    2. Ekskomunika jako srodek leczniczy moze i powinna byc zdjeta gdy pojawi sie szansa na dialog, a od dialogu droga do jednosci jeszcze daleka.

    3. Zdjecie ekskomuniki nie oznacza jednosci z Kosciolem (por. zdjecie ekskomuniki miedzy Patriarcha Konstantynopola Atenagorasem a Pawlem VI)

    4. Papiez nie jest od obrony prawdy historycznej a religijnej, a negacjonizm moze byc uwazany jako grzech a nie powod do ekskomuniki. Zreszta negacjonizm wiekszej jeszcze liczby ofiar komunizmu nie tylko nie jest karany nigdzie ale nalezy do „political correct”, wiec bez przesady.

    5. Czy tzw. „teolodzy” juz zapomnieli o historii powrotu syna marnotrawnego, gdzie Jezus krytykuje najbadziej drugiego syna, ktory milosierdziu ojca sie sprzeciwia? Jak widac to krytycy Benedykta XVI daleko juz odeszli od ducha Ewangelii.

    6. Ciekawe, ze jakos Kosciol nie reaguje na glupie zaczepki wielu waznych rabinow i nie mowi wtedy o zerwaniu dialogu…

    euro67 26.01.09

  15. Ant said

    Do J
    Z uznaniem czytam wypowiedzi. Zapominamy nazbyt często, że roztropność jest jedną z chrześcijańskich cnót głównych.
    W tym wypadku szczególnie wskazana, z uwagi na inne dobra duchowe dane przez JPII, które są chętnie zaprzepaszczane małostkowością i wycinkowym spoglądaniem na rzeczywistość.
    Pozdrawiam

  16. Antek said

    JPII wiedizał ,że Unia szybko i perfidnie niszczy wiarę katolicką a mimo to pchał Polske w jej łapy.I to nie jest jakaś drobnostka. Juz w Polsce widać wyraźnie nisczyzcielki wpływ Unii : plaga rozwodów,śmiertelny kryzys demograficzny, zanik patriotyzmu,itp.Polska szybka dogoni w degrengoladzie Holandię, Hiszpanie i in. ateistyczne kraje.

  17. Ona said

    @Antek,

    Unia nie niszczy Polski. Rozwody były zawsze, brak patriotyzmu u młodzieży też występował zawsze, to przychodzi z czasem . Nie wymyślaj głupot, które nie są prawdą. „Kryzys demograficzny”, tak samo jak w innych krajach, w Polsce jest już od wielu lat. Był już jeszcze nim Polska wstąpiła do Unii!

    JPII był bardzo mądrym człowiekiem i wiedział, że bez Unii byśmy zginęli. Prędzej czy później Rosja wywoła jakąś Wojnę. Już dorwała Gruzję. Jak myślisz, kim zajmie się teraz? Kogo dorwie teraz? Obecnie nasz kraj, na razie, jest bezpieczny, gdyż jesteśmy w Unii i NATO.

    Jeszcze będziesz dziękował za nasze wstąpienie do Unii Europejskiej, bo to nam kiedyś skórę uratuje.

  18. aga said

    Zastanawia mnie ta wyjatkowa ‚slabość” JPII do mlodszych braci?Wielokrotnie przyjmował na audiencjach geremkow,mazowieckich,etc a michnika _szectera na prywatnej Aw Castelgandolfo.A tak zasłuzony Polak mjak Jędrzej Giertych,bezkompromisowo walczący równiez z obmierzlym Londiniszcze,musial się o tę audiencję upomniecc w swoim liście.A przeciez wychował 9 dzieci w tym obecengo Teologa Domu papieskiego Wojciecha Giertycha,i 2 zakonnice..Był wielkim obrońca Tradycji w Kościele.
    Tak mi się coś wydaje ,że JPII przed zamachem był zupelnie inny niz po nim…A zamach ten coraz glosniej się o tym mowi ,to najstarsi [prowokatorzy w historii świata,skrytobojcy mlodsi braci zoraganizowali. A bardzo czesto posluguja sie do tego oglupionymi muzulmanami,/ vide Robert Kennedy/ktorych religie zresztta sami stworzyli /.

  19. Marucha said

    Rozbawiło mnie stwierdzenie „Onej”, że Unia nie niszczy Polski. Zwłaszcza w kontekście likwidacji polskiego przemysłu stoczniowego na życzenie Unii…

    A już szczególnie śmieszne jest stwierdzenie, że bez Unii byśmy zgineli, podczas gdy państwowość polska i suwerenność kraju topnieje w oczach właśnie na skutek wejścia do Unii i podporządkowania polskiego prawa prawu unijnemu.

    To nie Rosja okradła nas z majątku narodowego, to nie Rosja oskarża nas o sprawstwo II Wojny i Holocaust, to nie Rosja decyduje, czy i gdzie wolno nam zbudować drogę, to nie Rosja nakazuje przy byle wiejskiej wygódce umieszczać tablice „Zbudowano z funduszy unijnych”.

  20. CzytELnik said

    Do „Samodzielnie Myślącej” i jej podobnych,
    Radzilbym moze wiecej myslec „niesamodzielnie”, ale korzystajac ze zrodel bo mniemanologia moze prowadzic do zgubnych wnioskow jak u Pani.
    Papiez Jan Pawel Drugi nigdy nie wpychal Polski do Unii Europejskiej!!!
    Zawsze mowil o wspolnocie europejskiej!!!! Dla ludzi myslacych, szczegolnie zas samodzielnie, jest to znaczaca roznic, pomijajac oczywiscie tych, ktorzy maja zle intencje. Do nich nalezy biskup T Pieronek, ktory osmielil sie bezczelnie sfalszowac te slowa Papieza wygloszone na krakowskim lotnisku w Balicach. Produktem tego falszu sa opinie jakie glosi „Samodzielnie Myśląca”.
    Papiez Jan Pawel Drugi byl jednym z najwiekszych papiezy w historii Kosciola i w ciagu swojego pontyfikatu wyprowadzil Kosciol z wielu trudnych sytuacji, nawet osobiscie placac za to. Utorowal droge dla Benedykta XVI aby ten mogl kontynuowac jego dzielo. Tak sie wlasnie dzieje i to jest jeszcze jeden powod aby dziekowac papiezowi z Polski, naszemu najwiekszemu Polakowi. Aktualna nagonka, to wscieklosc i nienawisc tych sil, ktore od wiekow chcialy zniszczyc Kosciol Swiety i myslaly, ze pontyfikat papieza Polaka pozwoli im tego dokonac. Bardzo sie pomylili bo papiez Jan Pawel Drugi niezwykle inteligentnie ominal pulapki i wyprostowal drogi, ktorymi dzis kroczy Benedykt XVI. Dla tych ktorzy maja krotka pamiec, badz slaby charakter i ulegaja nagonce masonsko-zydowskiej polecam encykliki papieza Jana Pawla II.
    Kosciol dzieki Papiezowi Polakowi przeszedl przez bardzo trudny okres i znow jest mocny. Benedykt XVI wie o tym i kontynuuje to dzielo ktore zamierzal Jan Pawel I, a po nim realizowal Jan Pawel II. Polski papiez Jan Pawel Drugi wypelnil swoja misje tu na Ziemi, a Benedyk XVI prowadzi je nadal. My Katolicy Polacy mozemy byc dumni z Jana Pawla II. Masoni i Zmijowe Pokolenie, sa zawiedzeni i sieja pomowienia, ktorych nigdy nie mieliby odwagi wymowic za zycia Papieza.

  21. j said

    @ CzytElnik

    Pana slowa sa balsamem na moje serce. Nie wiem, czy JPII byl najwiekszym papiezem w historii Kosciola Katolickiego. Prosze pamietac, ze skutecznosc polityka, skutecznosc dzialan glowy panstwa- to niezawsze opiera sie na prawosci, uczciwosci, szczerosci i czystych etycznie metodach dzialania. Wrecz przeciwnie – to najczesciej hipokryzja, matactwo, oszustwo i spekulacja. Niestety tak jest i nic na to nie poradzimy.
    Czlowiek wielkich walorow moralnych, prawy, ufny i szczery niekoniecznie musi byc dobrym politykiem. Taki czlowiek jest zbyt naiwny i ufny, bo innych ludzi mierzy swoja wlasna miara. Dzis to widzimy(ile lat musialo uplynac), ze Unia to jedno wielkie bagno, a dialog z zydami nie tylko nie poprawil stosunkow z nimi ale jeszcze dodal im wiecej arogancji i agresji w stosunku do chrzescijan. Zydzi stracili swoja szanse w tym dialogu. Oni napewno do niego nie dorosli. Moze to mielismy sobie wszyscy uswiadomic?
    Powtarzam, trudno mi w tej chwili powiedziec czy JPII byl najlepszym w historii papiezem. Pod slowem tym rozumiem , jak juz napisalam, sprawnego polityka, skutecznego dyplomate, twardego gracza i negocjatora w walce z przeciwnikami. Czy jeden czlowiek, nawet wielki jest w stanie robic wielka polityke? Nawet z niewiarygodnie inteligentnym Josephem Ratzingerem u boku? Nie wiem, nie wiem, nie wiem! Natomiast wiem, ze JPII byl jednym z najwiekszych ludzi na tronie papieskim. Byl wielkim, szlachetnym i dobrym czlowiekiem. Dla mnie juz wtedy byl swietym czlowiekiem.
    Pozdrawiam

  22. Cham Wiejski said

    Drogi CzytElniku, zaprzeczanie faktom nie wpływa na jakość dyskusji. Jest oczywiste i potwierdzone b. wieloma cytatami, że Jan Paweł II nie widział miejsca dla Polski poza Unią.

    Proszę bardzo, pierwwsze z brzegu cytaty:

    1. 1997 do parlamentarzystów austryjackich: “Nie wolno angażaować Kościoła do antyunijnej propagandy. Nie ma alternatywy dla integracji europejskiej.”

    2. 1999 w sejmie RP: “Proces integracji Polski z UE ma od samego początku poparcie stolicy Apostolskiej.”

    3. 2002 na lotnisku w Krakowie: “Polska potrzebna Unii, Unia potrzebna Polsce.”

    Papież CAŁY CZAS mówi o Unii, o nie o jakiejś mistycznej „Wspólnocie Europejskiej”.

    Oczywiście wszyscy wiemy, że Papież nie miał na myśli na tej Unii, jaka jest – tylko tę, której nie ma i nigdy nie było. Ale Polaków wpędził do tej Unii, jaka jest – do żydomasońskiego, bezbożnego kołchozu, w którym prześladuje się katolików.

  23. Jan said

    Dyskusja tutaj zeszla na boczne tory. Jan pawel II widzial co sie dzieje w tzw Europie Zach, i jego intencja bylo i zamiarem Ze Polska silna Wiara tchnie nowego ducha do zlaicyzowanej Europy i odnowi oblicze tego kontynentu tak jak i Polski .Dlatego mowil o Europie jako uni. Ale na ile to bylo mozliwe a jakie mozliwosci tego sie nie dowiemy.

  24. Cham Wiejski said

    Jan Paweł był człowiekiem zbyt wielkiego formatu i intelektu, aby nie widzieć, czym Polsce grozi wcielenie do Unii (to, co się dzieje na naszych oczach).

    Wszelkie tłumaczenia, że Papież „nie o takiej Unii myślał” albo że mówił o jakiejś „wspólnocie”, a nie o Unii, są dla mnie zwyczajnym oszukiwaniem samego siebie, chciejstwem w klasycznym wydaniu, które bardziej rozśmiesza, niż przekonuje.

  25. CzytELnik said

    Zmuszacie mnie zebym powiedzial to co nie chcialem. Ale nich juz bedzie.
    Tylko prosze, zebyscie zrozumieli, ze to napisal CzytELnik, ktory jest niepoprawnie glupi i zebyscie tego nie powtarzali.
    Otoz, intencja naszego Ojca Swietego bylo zrobienie z Unii Europejskiej Wspolnoty Chrzescijanskiej bo to jest jedyna logiczna wspolnota. Jeslby zas to sie nie udalo, bo jak widzimy Bruksela ma fanatycznych liderow antychrzescijanskich, sluzacych szatanowi, to Polacy jako narod najtwardszy i najbardziej uodporniony na wszelkie wszeteczne dzialania antychrysta, zhartowany w komunizmie ma byc tym, kto po rozwaleniu komunizmu sowieckiego, rozniesie komune brukselska. I Bruksela o tym doskonale wie. Patrzcie na jej nieprawe dzialania lamiace demokracje wymierzone w Polske.
    Powiem tylko, ze byc moze Papiez byl jak Sobieski pod Wiedniem, ale my wciaz nie widzimy czy husaria przelamie falange pogan. Bitwa trwa. Wspierajmy nasza sprawe modlitwa i czynem i wiedzmy, ze tam w niebie mamy oredownika i nasza Krolowa.

  26. j said

    @ CzytElnik
    Drogi CzytElniku! Masz racje. Prawdopodobnie wlasnie taka byla wizjonerska idea JPII. Bo przeciez cala Europa ma korzenie chrzescijanskie, nie judeochrzescijanskie jak konsekwentnie od lat pouczaja nas eurobiskupi ale CHRZESCIJANSKIE.

  27. Cham Wiejski said

    To wielki optymizm ze strony CzytElnika przyjmować takie założenia, jak opisał powyżej.
    Sama jedna Polska, z jej dość wątpliwym katolicyzmem, bardziej niedzielnym niż głębokim, ma stawić czoła skomasowanym siłom masonerii, żydostwa i wszelkiej maści szumowin typu Cohena-Bendita – i nawrócić Europę.
    Jak na razie dzieje się dokładnie odwrotnie, a za parę lat nie będzie już nawet śladów Polski i Europy nie będzie miał kto nawracać…

  28. Cham Wiejski said

    Jeszcze jedno, o czym zapomaniałem.

    Polska, aby nawracać Europę, NIE MUSIAŁA WCHODZIĆ DO UNII.
    Polscy misjonarze działają nawet w Afryce, choć Polska nie wstapiła do Unii Afrykańskiej.

    Jak się chce nawracać złodzieja, to się wstępuje do bandy złodziei jako jej członek.

  29. CzytELnik said

    Szanowny Chamie Wiejski, na wszystko jest odpowiedz.
    Otoz wstepujac do Unii, Polska spelni role konia trojanskiego, a Polacy nawet rozproszeni beda tworzyc na nowo wspolnoty katolickie i dzieki nim nie upadna do reszty koscioly w Europie. Wtedy odnowa wyjdzie z kazdego kraju i nawet jeden nie bedzie na tyle mocny w swoim zaprzedaniu by narzucil jarzmo raz zerwane innym.
    Czy Unia to zlodzieje? Nie, to cos znacznie gorszego, przed czym obronic by sie nie mogla jedna jedyna Polska. Raczej padlaby lupem Rosji lub musiala przyjac calkowite dyktando Brukseli. Nasz rodaj JP2 to przewidzial. W chwili obecnej rzad w Polsce jest z tych, ktore Bruksela sobie zyczy, ale jak widac ten rzad daje sie juz poznac jako nieudolny i jego popularnosc spada. Kryzys to przyspieszy. To spadanie daje miejsce innym, z ktorych odrodzi sie to co dzis jest zahukane i obsmiane. Nie poddawaj sie bo nie jest nigdy tak zle zeby gorzej byc nie moglo, a tego chyba ani sobie ani rodakom nie zyczysz.

  30. Jan said

    Sznowna, ONA, jesli Unia nie niszczy Polski to co robi? Rozwalenie Stoczni ,Sprzedaz Bankow. Likwidacja Cukrowni Wyprzedaz Zakladow i wiele wiele innych przykladow moglbym mnozyc. Brak zgody na budowe obwodnicy tzw Rospuda , Bo zaby wazniejsze od czliwieka. Czy pani to nie wystarczy . Rozwody i duperele to sprawy drugo alb trzecio rzedne dla odwrocenia uwagi od rzeczywistosci.

  31. CzytELnik said

    Do J,
    Dziekuje za pochwale od Pani, ale jesli chodzi o polityke, to mam troche inne spojrzenie. Jan Pawel II, wielki papiez, mial ten dar, ze swoje decyzje wczesniej oddawal Bogu. Stad wyplywaly jego sukcesy. Gdyby nie to, nigdy nie odcisnalby sie takim pietnem na historii Polski, Europy, Kosciola.
    Jakze jest to odmienne od polityki np. takich „asow”, ktorzy w „Nocnej Zmianie” liczyli glosy zanim uderzyli. Porownania nie ma. A w Europie, czyz jest inaczej?

    Rowniez serdecznie pozdrawiam

  32. Joe said

    Chamie czas najwyzszy zebys zrozumial ze tym swiatem rzadza prawa Boze a nie ludzkie.Zostaw JP2-go w spokoju,nie poprawiaj jego pontyfikatu a czas moze nas wszyskich jeszcze czegos nauczy.

  33. j said

    @ CzyTelnik

    Kto wie? Byc moze jest tak jak Pan pisze. Na przyklad ja do dzis nie potrafie zrozumiec jak zrobil to JPII? Puste przed dwudziestu kilku lat koscioly francuskie, podczas jego pontyfikatu zapelnily sie tlumami rozmodlonych mlodych ludzi. Normalnymi srodkami politycznymi, psychologicznymi czy silowo – byloby to nie do osiagniecia. A jednak tak sie stalo i sama to niezwykle zjawisko obserwowalam z rosnacym podziwem. Najwyrazniej Boska Mysl i Boska Interwencja towarzyszyly JPII w jego ziemskiej wedrowce wsrod nas.
    Pozdrawiam

  34. Cham Wiejski said

    Jestem tylkom chamem, więc nie rozumiem słów CzytElnika, który napisał, że poza Unią czekało by Polskę „cos znacznie gorszego, przed czym obronic by sie nie mogla jedna jedyna Polska. Raczej padlaby lupem Rosji lub musiala przyjac calkowite dyktando Brukseli”.

    Jakim cudem kraj będący poza Unią przyjąłby całkowity dyktat Brukseli? Czy dyktat ten mógłby być jeszcze większy, niż obecny, gdy Polska traci państwowość a staje się jakimś landem Pangermanii?

    A co złego zrobiła Rosja Polsce po 1989 roku? Konkretnie: okradła na z majątku narodowego? Szkaluje nas przed światem, żeśmy antysemici? Zabrała nam banki i media?

  35. CzytELnik said

    A pamietasz „Chamie Wiejski”, ze zanim Polska weszla do Unii, juz zostala rozgrabiona? A pamietasz ze magazyny zachodnie podawaly kwote za jaka polscy poslowie gotowi sa oddawac glosy zaleznie od otrzymanych pieniedzy? A rosyjskie wplywy penetrujace gospodarke? Jakaz to niepodleglosc? Rzadzil kazdy kto mial pieniadze i organa panstwa, w tym slynne WSI, jeszcze to ochranialy. Niepodleglosc wewnetrzna byla bardzo watpliwa i tak rowniez jest dzisiaj, choc Rosja przestala otwarcie mieszac. Dzis nasi rzadzacy nie chca panstwa. To obecny Sejm 1go kwietnia ubieglego roku zaglosowal przeciw istnieniu naszego panstwa. Czy to byla wola narodu? Polska poza Unia juz zostala rozszabrowana. Bariery graniczne nie przeszkodzily. Coz by nas wspieralo przeciw Rosji i przeciw Unii, kiedy rzadzacy sa na uslugach obcych? Moze by zazadali wyzszej ceny do swojej kieszeni za sprzedanie Polski bo przeciez nie dla jej dobra.
    Ja tylko spekuluje bo przeciez i tak „nasze” wladze robily i robia wszystko aby oddac Polske w obce rece. Nasze znaczenie w Unii spada, a przeciez dwa lata temu (Nicea) jeszcze mielismy cos do powiedzenia. Politykowanie, zas, z Rosja mozna porownac do dyskusji kury z lisem.

  36. Joe said

    To pazerne badziewie,musi sie kiedys udlawic.Popatrzcie w przypadku tylko jednej tragedji K.Olewnika.3-ch na tamtym swiecie,7-u trzesie sie w wiezieniu ze strachu,a ilu jeszcze dosiegnie reka Boza?I tak jest zawsze na sluzbie u bandyty.I to nie ma znaczenia czy u Niemca, Ruskiego czy innego diabla.Narod sie musi obudzic,musi zrozumiec swoja sytuacje.A to zawsze dzieje sie bardzo spontanicznie.Bo KTOS jest potezniejszy pod kazdym wzgledem posiadajacy wszystkie potrzebne zasoby sil…i wie co robi.

  37. Ant said

    No proszę, ile Czytelnik dał otuchy. Zrbiło mi się raźniej i milej.
    Pozdrawiam mocnych duchem.

  38. opinio said

    Do “Samodzielnie Myślącej” i jej podobnych,
    Radzilbym moze wiecej myslec “niesamodzielnie”, ale korzystajac ze zrodel bo mniemanologia moze prowadzic do zgubnych wnioskow jak u Pani.
    Papiez Jan Pawel Drugi nigdy nie wpychal Polski do Unii
    Europejskiej!!!

    goraco zapraszam do skopiowania/odlozenia powyzszego ad acta (przyda sie pozniej w 100%). Temat bedzie wciaz wracal. Na pana miejscu zachowalbym max ostroznosc i nie mowil hop…

  39. aga said

    dzieki takim jak Czytelnik, J i innym dywersanto-usypiaczom wyszkolonym przez michnikowszczyznę narod się nie obudzi nigdy ,bo w upojeniu przekonany ,ze jest tak wspaniale ,jewropejsko,nowoczesnie,a nie ciemnogrodzko i ze jak pisala gadzina Wybiorcza NASZ PAPIEZ tak chcial

    pozdrawiam chama wiejskiego

  40. Cham Wiejski said

    Pisze CzytElnik:
    A pamietasz “Chamie Wiejski”, ze zanim Polska weszla do Unii, juz zostala rozgrabiona?

    Została rozgrabiona w ramach „dopasowywania się do standardów” Unii Europejskiej. Wejście do Unii nie zahamowało tego procesu, lecz przeciwnie, przyspieszyło go.
    Ciekaw byłbym przy okazji owych wpływów rosyjskich – i jak one się mają ilosciowo i jakościowo do wpływów niemiecko-brukselsko-żydowskich.

    Dołączam się do zdania Agi: cieszmy się, że fajnie jest, śpijmy dalej, podziękujmy świadomym czy nieświadomym usypiaczom czujności.
    A Papież oczywiście nigdy Polski do Unii nie wpychał… Zacytuję z innej witryny:

    Wypowiedzi JPII:
    1. 1997 do parlamentarzystów austryjackich: “Nie wolno angażaować Kościoła do antyunijnej propagandy. Nie ma alternatywy dla integracji europejskiej.”
    2. 1999 w sejmie RP: “Proces integracji Polski z UE ma od samego początku poparcie stolicy Apostolskiej.”
    3. 2002 na lotnisku w Krakowie: “Polska potrzebna Unii, Unia potrzebna Polsce.”

    Ale oczywiście wszyscy wiemy, że Papież nie miał na myśli takiej Unii, jaka istnieje – tylko taką, jakiej nie ma.

  41. Marian Barański said

    Nie mogę się zgodzić z twierdzeniem Czytelnika,że Polska może ocalić chrześcijaństwo Europy poprzez wchłonięcie przez UE . Jeśli by taki był zamiar JPII ,to by świadczyło,iż chciał poświęcić Polskę, jej niepodległość , tożsamość , na rzecz wątpliwego odrodzenia religijnego Europy. Na to nie ma zgody. Nadto ten zbożny cel można by z powodzeniem realizować i poza Unią. Idąc dalej – tylko człowiek mówiąc łagodnie , naiwny, nie widzi spustoszeń dokonanych przez UE w Polsce ; zagrożona jest nie tylko nasza niepodległość , ale i niszczona systematycznie przez obce, azjatyckie cywilizacje ,polska tożsamość narodowa. A do Unii byliśmy przystosowywani przez 10 lat, kiedy to szalała prounijna propaganda, a przeciwnicy UE mieli zatkane usta , tak jak w czasach PRL. Czytelnik i inni mu podobni tego nie widzą? A może nie chcą widzieć? Jeśli jest to drugie, to nie w sensu prowadzenia z nimi dyskusji, bo nie są to osoby otwarte na argumenty i stojące na pozycjach antynarodowych .

  42. Joe said

    Cham Wiejski Panie Marianie Baranski,to przynajmniej poparl swa wypowiedz faktami,z ktorymi na dzien dzisiejszy zgadzam sie w 100%.Ale czs ciagle trwa i proces sie dopiero zaczyna.Dzis nikt nie wie jak sie skonczy ta awantura pomiedzy Zydami a reszta swiata.I mysle ze nikt nie zna,do czego by doszlo gdyby nie zostalo” oddzielone ziarno od plew”.Natomiast Pan rzuca oskarzeniami chyba zbyt pochopnie,co nie swiadczy dobrze o stabilnosi emocjonalnej.Pozdrawiam Joe.

  43. CzytELnik said

    Panie Baranski, skad ta furia? Pozwolilem sobie na wypowiedzenie swojej opinii, a Pan mi zabrania. Skad stwierdzenie, ze na to nie ma zgody?
    A niby na co nie daje Pan zgody? Na moja interpretacje, czy na plany Ojca Swietego? Moze je Pan zna? Czy Pan czytal choc to wobec czego Pan protestuje?
    Moze i czytal, ale pewnie nie zrozumial bo juz kipial. Emocje sa zlym doradca.
    A moze chodzi o to ze wielkich spraw nie wolno wiazac z glowa Kosciola, a tym bardziej dopatrywac sie dzialania Opatrznosci? To zawsze draznilo masonow i tych z Plemienia Zmijowego. Nie przewidzialem, ze piszac to co mam na mysli o Bogu i ojczyznie tak dotkliwie kogos uraze. Niech sie Pan nie gniewa, ale bez woli bozej nikomu na tej ziemi wlos z glowy nie spadnie. Nawet Panu. Unia Europejska skonczy sie wczesniej niz mysla jej przywodcy bo jawnie rzuca wyzwanie Bogu i podejmuje kroki by niszczyc jego dzielo. I czy Pan chce, czy nie, to wlasnie my, zwykli prosci katolicy bedziemy ta „solidarnoscia”, ktora w bezkrwawy sposob obali bezboznika tyrana. Nie mam najmniejszej o to watpliwosci. Mysle, ze Jan Pawel Drugi, tez jej nie mial.

  44. Cham Wiejski said

    Znam się na chamstwie, ale u p. Barańskiego nie dostrzegłem żadnej furii.

  45. Guła said

    @CzytELnik

    Nie nazywaj swoich wniosków spekulacją, szanowny Czytelniku. To bardzo dobra, Twoja analiza, poparta argumentami z życia polskiego wziętymi. To są fakty.
    Wraz z ograniczeniem sprawności JPII po zamachu, czy nie przy pomocy tzw leczenia, ruszyła grabież dobra narodowego na skalę niewyobrażalną. Dawało się zauważyć różnicę w zachowaniu przyszłych grabieżców przed zamachem, bo szarpali się na łańcuchach jak psy na uwięzi. I po zamachu, kiedy to uznali że już można – transformować. Kto? Ci co dysponują naszym dobrem.
    Miejsce Polski jest w Europie i to w dużej mierze nadal zależy, jak ta Europa wyglądać będzie, od Europejczyków. A więc, chociażby teoretycznie, od Polaków również.

  46. Guła said

    Łupili kraj przez wszystkie rozbiory i mordowali próbując pozbawić naród przynależności państwowej. Łupili i mordowali przez obydwie wojny. Mordowali i łupili nasz naród za komuny. Aż na koniec rozkradli ten kraj do szczętu. To była robota JPII ?
    Szaleju żeś-ta się najedli.

  47. klarcia said

    Pozwole sobie podkreslic, iz obecny papiez bedzie kontynuowal
    dialog katolicko-zydowski.
    Z Watykanu poplynely tez przeprosiny, za nieodpowiedzialna wypowiedz, levebrowskiego biskupa.

  48. PL said

    Żyjemy w czasach, kiedy każda wypowiedź nieuznana przez Sanhedryn za dopuszczalną jest „nieodpowiedzialna”.

  49. Cham Wiejski said

    Czy Pani Klarcia może nam krótko opisać, na czym polega „dialog katolicko-zydowski” i jakie do tej pory przyniósł dobre skutki?

    Czy Żydzi obchodzą u siebie „Dzień Katolicyzmu”?

    Czy katolicy usiłują wpływać na to, kto zostanie naczelnym rebe Jerozolimy i jakie treści mają być zawarte w Talmudzie?

  50. Guła said

    ad Ironia Klarci.

    W Watykanie tak jak i w każdym innym państwie rządzi mamona, stwierdzenie banalne ale obowiązujące.
    Świat dał się okpić lichwiarskiemu państewku z bliskiego wschodu, które to państewko najsampierw sam stworzył. Na dodatek znalazł się i taki mocarny dureń który uzbroił tą melinę w broń jądrową w wystarczającej ilości, aby zamienić w pył i parę wodną nie tylko Europę. Determinację ta lichwa posiadała zawsze. No i tańczy świat cały jak ten skrzypek na dachu im zagra, na mamonie w tonacji A i B i w tonacji C
    Wyłania się też nowy element w tej apokaliptycznej międzynarodowej sytuacji. Otóż istnieje możliwość że to lichwiarskie państewko podziękuje za wszelką dotychczasową dobroć temu północnemu – już upierdliwemu – darczyńcy, na sposób kozaczy a zarazem własny i pójdzie na swoje.
    Powód? Ta współpraca północoamerykańsko bliskowschodnia to tylko etap na długiej drodze do Potężnej Lichwy. No i nie zwykli one dziękować inaczej swoim dobrodziejom.

    Dobrze by było zlokalizować ten arsenał, choćby przy pomocy wahadełka. Wówczas się zobaczy.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: