Wirtualna Polonia

“-Wyśmiewani za niemodny patriotyzm, wierni Bogu i ojczyźnie podnieśliśmy głowy.”

Prawdziwe korzenie Bronisława Komorowskiego

Posted by Włodek Kuliński - Wirtualna Polonia w dniu 2010-06-25

„Na swojej stronie internetowej Bronisław Komorowski pisze brednie o swoich hrabiowskich korzeniach, sięgających czasów króla Ćwieczka. Ale może i jest w tych bredniach szczypta prawdy: Ten rezun oddelegowany przez Sowiecki Rewolucyjny Komintern do dywersji na terenach pozaborczych, odebranych Rosji Traktatem Wersalskim – prawdziwy dziadek Bronisława Komorowskiego, miał wytatuowany na grzbiecie znak przypominający polski herb szlachecki Korczak. Jak wiadomo, herbu tego był Franciszek Ksawery Branicki, symbol zdrady narodowej i pychy magnackiej, pogromca konfederacji barskiej, współtwórca konfederacji targowickiej, którego w czasie insurekcji kościuszkowskiej Sąd Najwyższy Kryminalny skazał na karę śmierci przez powieszenie, wieczną infamię, konfiskatę majątków i utratę wszystkich urzędów. Udało mu się zbiec do Rosji z poślubioną w roku 1781 Aleksandrę von Engelhardt, nieślubną córkę carycy Rosji Katarzyny II, która podobno była garbata. Nic więc dziwnego, że przebywając w Białej Cerkwi, nadanej mu za zasługi w zwalczaniu patriotów polskich, zgwałcił tam piękną córkę miejscowego popa i miał z nią syna, niejakiego Osipa Szczynukowicza.
Branicki oczywiście nie uznał swego dziecka, lecz zapobiegliwa matka wytatuowała synowi na plecach herb Korczak, żeby nie zaginęła pamięć o jego magnackim pochodzeniu. Dalsze losy Szczynukowicza są nieznane, aż do momentu pojawienia się prawdziwego dziadka Bronisława Komorowskigo, rezuna oddelegowanego przez Sowiecki Rewolucyjny Komintern do dywersji na terenach pozaborczych, odebranych Rosji Traktatem Wersalskim. Skąd wiadomo o tym tatuażu na plecach? Otóż w czasie wojny polsko-bolszewickiej, gdy dziadek Komorowskiego był już czekistą w armii Tuchaczewskiego, po sromotnym laniu w bitwie pod Niemnem w 1920 r. dostał się do polskiej niewoli i zachowała się jego kartoteka jeńca wojennego.
Wszystko wskazuje na to, iż rezun ten jest potomkiem owego Szczynukowicza Osipa, bękarta Branickiego, wnuka popa z Białej Cerkwi – widocznie tatuowanie herbu Korczak na plecach dzieci płci męskiej stało się zwyczajem w rodzie Szczynukowiczów.

W październiku 1920 dziadkowi Komorowskiego udało się zbiec z niewoli i osiadł w Kowaliszkach na Litwie, podając się za Juliusza hrabiego Komorowskiego h. Korczak, bo znajdował się tam zrujnowany dwór znanego rodu Komorowskich h. Korczak, nie mającego żadnych powiązań ze zdradzieckim rodem Branickich.
———————————————————————————————————————————————————

Ponizsze informacje wymagają sprawdzenia ale stosując biblijna zasadę, „po czynach ich poznacie” są bardzo prawdopodobne. Świadczą o tym chociażby wieloletnie działania Komorowskiego na rzecz WSI i ustępstwa na każdym kroku na rzecz Rosji w sprawie smoleńskiej „katastrofy”.
Za: http://obnie.info/Joomla/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=140&Itemid=81

Zobacz: http://wapedia.mobi/pl/Aleksandra_Engelhardt

Reklamy

Komentarze 33 to “Prawdziwe korzenie Bronisława Komorowskiego”

  1. opornik said

    A co mi tam korzenie…

    wieczność jest mi pragnieniem więc

    Niech nam pdopowiedzą „GURU”

    Co jest celem a co żężeniem…

    OTO Przykład i powielam dalej, gdzie się da:

    Przypadków nie ma, są ZNAKI ! – tak mówi guru …

    polskiej opozycji liberalnej, niejaki pan

    red. Mgr. Prawa… Michalkiewicz.

    W związku z tym Jego pouczeniem, przytaczam

    pierwszy przykład na to, że

    Polska staje się tym …

    Co przepowiedział nam Bł. Bronisław Markiewicz, gdy

    przekazał nam słowa Anioła Stróża Polski, a które to słowa
    po czasie i w okolicznościach podłych, powtórzył nam

    niejaki kard. Hlond na łożu śmierci…

    Świat na Polskę patrzył będzie, bo tam ujrzy swój ratunek…

    Pewnie, że Góreckich jest wielu, ale i ten co skomponował ten genialny utwór, jak i ten co z nami t u

    działa, być może jednego są ducha…

    Po prostu genialne…

    Kto wcześniej się odważył zaordynować całemu światu …

    By to co przywołał na świat mogło być tylko w …

    TYM JEDYNYM JĘZUKU

    W Y K O N Y W A N E ! – ZOBACZCIE

    JAK POKORNIE CZYNIĄ TO NAJWIĘKSZE GWIAZDY SCENY ŚWIATOWEJ …

    Wystarczy kliknąć –

    I dalej w internetowej pajęczynie śledząc,

    genialną wprost aktywność Autora – przed którym mamy

    zawsze … CZAPKI Z GŁÓW !

    Matka Boża , Królowa Polski, jest tego absolutną Autorką,

    My małe owieczki, możemy tylko błagać o …

    R A T U N E K !

    Króluj nam Chryste

    Oto nasze Wybawienie !

  2. mmz said

    no to podobnie jak

    niejaki Pilsudzki i Dzierzynski,

    tez jakies kisiele po wodzie i viceversa jak to mowi sie w wyzszych sferach komorowsko-kominternowskich

  3. wet3 said

    Prawdziwe korzenie klanu polonofobow Komorowskich sa moskowe, kropka!!! Hrabiostwo tego bydlaka nalezy pisac przez „ch”!

  4. faithpro said

    A jakie korzenie ma p. Kaczyński..?

  5. Re-Wet 3 said

    @Re-Wet 3.

    Krytyka mądra jest pożądana, nie złośliwa celem oskarżenia
    dane osoby, są karalna w prasie zachodniej i więzienia dla
    danej osoby wulgarnej poprzez Sąd. To świadczy o danej osobie
    niemającej „kultury bycia w dniu codziennym”?!

    Bogdan Wilczewski „Trzy Radła” Londyn.

  6. Guła said

    To hrabstwo pomienionego, swego czasu, zostało właściwie ocenione, by nie powiedzieć wyśmiane – na forum Kuriera Wileńskiego przez tambylców 🙂 Co trzeba przyznać jest wymowne.

    Kurier Wileński był inny i zapewne dziś cóś takiego nie przeszłoby na ich forum…

    Kultura w jednym kierunku, to anty…kultura.

  7. Julka said

    W wikipedii można znależć co nieco o ojcu chrabiego: ur. w 1925r.,od 39roku tj. w wieku 14 lat walczył w konspiracji, jako partyzant od 18 roku życia a wojnę kończył w LWP w wielu 20 lat w stopniu podporucznika. Po wojnie był pracownikiem naukowym UW, potem ambasadorem w Bukareszcie. W realiach terroru żydokomuny to naprawdę olśniewająca kariera.Bronek wyniósł „wartości” z domu.

  8. wet3 said

    @ Re-Wet3
    Prosze sie pofatygowac i zajrzec do „polonica.net” a ludziom tylkow nie zawracac i nie szantazowac!

  9. Jerzy W. S. said

    Moi przodkowie byli sygnatariuszami Unii Lubelskiej. Kniaziami i bojarami ruskimi byli. Tytułami hrabiowskimi jednak gardzili, bo szlachta polska była równa i demokratyczna, a wszelkie wyróżnianie się traktowała z pogardą. Mój ojciec zawsze mówił, że trzeba się samemu zapisać w księgach historii, a nie żerować na chwale przodków. Taki szlachetka, jak Komorowski teraz śmie się podpierać swoim pochodzeniem i hrabią nazywać. Wyzywam go na ubite pole! Mój dziadek w wojnie polsko-sowieckiej kosił codziennie głowy wrogów Polski jak kłosy zboża. Ja też na to jestem gotów, choć czasy inne. Pan Komorowski niech się przekona, że szlachectwo to nie pasożytnicze żerowanie na historii (której nie zna, mimo że ją studiował, vide historia ze Świętowitem o 5-iu twarzach – sic!), ale odwaga i męstwo. Żeby zasłużyć na tytuł w gronie przodków, trzeba choć w najmniejszym stopniu sprostać ich ideałom!

  10. wet3 said

    @ Jerzy W.S.
    Chyba zbyt powaznie pochodzi Pan do rzekomego hrabiostwa pospolitego szalbierza!

  11. MARS said

    Dziękuję za ten wpis. Nareszcie odkrywamy jakim to hrabią Wal go deską jest nasz (kolejny) drogi Bronisław. A teraz, już po pierwszej turze, widzimy jak zidiociały tymi WSI-owymi mediami jest nasz naród. Płakać się chce.

  12. Z sieci said

    Iskry Polskości

    Ze strony internetowej Bronisława Komorowskiego (58 l.), kandydata PO na prezydenta, usunięto po cichu informację o hrabiowskim tytule jego rodu (herb Korczak). Co ciekawe, informacja zniknęła, choć na początku kampanii marszałek bardzo się swoim pochodzeniem szczycił. Dlaczego?

    Okazało się, że używanie tytułu hrabiowskiego przez marszałka było mocno wątpliwe. Tytuł hrabiowski należał bowiem do innego rodu Komorowskich. Posługiwanie się nim przez ród marszałka było według ekspertów ze Związku Szlachty Polskiej i dr. Marka Minakowskiego (38 l.) nieuprawnione. Przodkowie marszałka zdaniem znawców tematu mieli zacząć posługiwać się tytułem hrabiowskim z trudnych do wyjaśnienia przyczyn bądź wyłudzili tytuł od zaborców na podstawie sfałszowanych dokumentów.

    źródło: SE.pl

  13. Z sieci said

    I co un sobie myślał?

  14. gewaraz said

    będzie źle jak zostanie prezydentem

  15. he he said

    Gewa

    Źle już jest.
    Jak zostanie… może być tylko gorzej.

  16. zenobiusz said

    Jaśnie „Oświeconemu”Bronisławowi herbu Kurczak z dedykacją.
    Posted by zenobiusz w dniu Czerwiec 30, 2010

    01Rate This

    Utwory te ,powinny towarzyszyć, ostatnim wiecom wyborczym, umiłowanego kandydata na Prezydenta Rzeczpospolitej, Jaśnie „Oświeconego” Bronisława Komorowskiego herbu Kurczak.Głośne odtwarzanie ich w czasie ciszy wyborczej,nie będzie jej naruszeniem.Mogą także umilać dzień wyborów,odtwarzane ,w pobliżu lokali wyborczych.

    Herb Kurczak może wyglądać tak:

    http://zenobiusz.wordpress.com/2010/06/30/bronislawowi-herbu-kurczak-z-dedykacja/#comment-4959

  17. ali g said

    w momencie wyboru (c)hrabiego Bronisława K. na prezydenta skończyła się Polska, a zaczęła POlska… Nie wiem czy uważanie podobnie ale działania ludzi z PO Broniu, Doniu i spółka przejęli władzę w kraju (wiemy jakimi środkami…masakra) niczym NKWD swoich czasów. Ludzie jak teraz nie zawalczymy to będzie koniec naszej polskości….

  18. Piotr said

    Z Internetu:

    „Wiesz, napisałeś się sporo, a liczyc nie potrafisz. Mowie tu o podstawach – dodawanie i odejmowanie. Piszesz, ze Branicki miałby być pradziadkiem Komorowskiego, miał on mieć syna Osipa Szczynukowicza, który potem miał się podszywać za Juliusza Komorowskiego h. Korczak. A teraz po kolei. Juliusz Komorowski herbu Korczak żył w latach 1893 – 1982 co się zgadza ze mógł wałczyć w 1920 roku. Ale sugerujesz ze tak na prawdę podszywał sie pod niego Osip Szczynukowicz (syn Branickiego) Problem w tym, ze Branicki zmarł w 1819 roku. Syna musiał mieć przed śmiercią, prawda? To oznacza ze Szczynukowicz (o ile istniał) musiał urodzić się przed 1819 rokiem, jeśli był to ten sam który w 1920 roku walczył w wojnie to musiał być niezwykle żwawym stulatkiem (minimum). A po ucieczce z polskiej niewoli i osiedleniu się na Litwie i – jak piszesz – przyjęciu tożsamości Juliusza Komorowskiego herbu Korczak musiałby sobie jeszcze bardzo długo żyć, bo jego syn (a ojciec Bronislawa Komorowskiego) urodził sie w 1925 roku, wiec Osip Szczynukowicz jako minimum 105 latek musiał spłodzić syna, a jako Juliusz Komorowski zyl jeszcze kilkadziesiąt lat bo zmarł w 1982 roku. Niezwykle żywotny czlek z niego. Urodził sie przed 1819 (logiczne ze przed śmiercią ojca), a zmarł w 1982. Zyl wiec conajmniej 163 lata, a jest to minimum, zakładając ze urodził się w roku śmierci ojca, który wtedy miał prawie 80, wiec raczej mało prawdopodobne. Osip Szczynukowicz (o ile istniał) musiał urodzić się znacznie wczesniej, a przypisywanie ze Juliusz Komorowski herbu Korczak to tak na prawdę podszywający się Szczynukowicz świadczy ze nie umiesz nawet dodawać.
    I tak wlasnie padla Twoja teoria. Przeprosisz za brednie? ASTRINO”. Ktoś jakiś kometnarz może, drogie Panie, drodzy Panowie?

  19. Lubomir said

    Re: Guła. Z tym ‚Kurierem Wileńskim’ to święta prawda. Ale jak ‚Kurierem’ interesują się ludkowie pokroju Szechtera i Bermana, różni ‚tomasze’ i ‚Ja’ to może on tylko zmierzać w stronę ‚Czerwonego Sztandaru’. Dużo Polaków-inaczej polubiło tą znakomitą gazetę. Chyba ‚szlifują’ na niej swój polski. Przecież w jidysz nie będą zabierać głosu publicznie. Wszystko byłoby jeszcze ok, gdyby ci ‚tomasze’ i ‚Ja’ nie usiłowali pełnić roli sowieckich cenzorów, fornali i donosicieli, usiłujących kontrolować każdą kropkę i przecinek wypowiadających się osób.

  20. Jacek said

    Ręce opadają jak się czyta takie bzdury, przemawia przez Was jad, jesteście prawie wszyscy jak ta banda faryzeuszy, którą Jezus pogonił. Wstyd i hańba. I nie ważcie się nazywać Polakami zdrajcy i awanturnicy. Wydaje się Wam, że tylko Wy macie monopol ze swoim Jareczkiem na patriotyzm i wymyślacie te bzdety niepoparte żadnymi naukowymi dowodami, tylko powtarzane przez takich półgłówków jak wyżej. Szkoda ze Karol Wojtyła już nie żyje, tylko on mógłby Was ujadające psy uspokoić. Jacek.

  21. koval said

    Pan Prezydent ma genealogiczne pochodzenie od Szlachty Mazowieckiej Komorowskich herbu Dołęga odm.
    Była to Szlachta która wywodziła się z drobnego rycerstwa Mazowieckiego jednak już w XVII wieku zaliczana była do szlachty kilkuwioskowej i pełniącej wiele różnych urzędów..
    Karol Komorowski h. Dołęga odm. ur 20 lutego 1866 r w Podbyrzu który w 1894r bierze ślub z Jadwigą hr. Komorowską herbu Korczak w tym samym roku tzn w 1894 zostało wydane potwierdzenie tytułu Hrabiowskiego dla Karola Komorowskiego z herbem Korczak więc nastąpiła tu jakby adopcja do herbu małżonki. 18.V 1895r urodził się Andrzej hrabia Komorowski herbu Korczak z tego związku, bezpośredni przodek Pana Prezydenta..
    Wątpię aby ktoś z piszących te bzdury powyżej to zrozumiał gdyż , ton i sposób waszych wypowiedzi świadczy o bardzo niskim ilorazie inteligencjii..
    Smutne..
    Cześć.

  22. koval said

    Cytat.
    Okazało się, że używanie tytułu hrabiowskiego przez marszałka było mocno wątpliwe. Tytuł hrabiowski należał bowiem do innego rodu Komorowskich. Posługiwanie się nim przez ród marszałka było według ekspertów ze Związku Szlachty Polskiej i dr. Marka Minakowskiego (38 l.) nieuprawnione. Przodkowie marszałka zdaniem znawców tematu mieli zacząć posługiwać się tytułem hrabiowskim z trudnych do wyjaśnienia przyczyn bądź wyłudzili tytuł od zaborców na podstawie sfałszowanych dokumentów
    Odp.
    Używanie tytułu Hrabiego nie jest wątpliwe jest to tytuł zatwierdzony przez Herodie Austriacką więc jest legalny. Herb też jest konkretnie opisany Korczak..
    Więc Pan Prezydent prawo takie ma..
    Dziwi mnie fakt dawania prawa arbitrażu Związkowi Szlachty Polskiej?
    Czyżby ZSzP rościł sobie oficjalnie prawo do potwierdzenia lub kwestionowania Cesarskich nadań?
    Toż to uzurpacja..
    ZSzP to organizacja zrzeszająca bardzo małą ilość osób , jest bardzo słaba i NIE MA TAKIEGO PRAWA .. Dziwię się że takowe sobie rości..
    Pan Minakowski jest wybitnym naukowcem ale nie upoważnia go to do podważania nadań już nieistniejącego Cesarstwa..
    Pan Komorowski jest szlachcicem Polskim herbu Dołęga odm i Hrabią Austriackim herbu Korczak.

  23. koval said

    cytat.
    Moi przodkowie byli sygnatariuszami Unii Lubelskiej. Kniaziami i bojarami ruskimi byli. Tytułami hrabiowskimi jednak gardzili, bo szlachta polska była równa i demokratyczna, a wszelkie wyróżnianie się traktowała z pogardą. Mój ojciec zawsze mówił, że trzeba się samemu zapisać w księgach historii, a nie żerować na chwale przodków. Taki szlachetka, jak Komorowski teraz śmie się podpierać swoim pochodzeniem i hrabią nazywać. Wyzywam go na ubite pole! Mój dziadek w wojnie polsko-sowieckiej kosił codziennie głowy wrogów Polski jak kłosy zboża. Ja też na to jestem gotów, choć czasy inne. Pan Komorowski niech się przekona, że szlachectwo to nie pasożytnicze żerowanie na historii (której nie zna, mimo że ją studiował, vide historia ze Świętowitem o 5-iu twarzach – sic!), ale odwaga i męstwo. Żeby zasłużyć na tytuł w gronie przodków, trzeba choć w najmniejszym stopniu sprostać ich ideałom!
    Odp.
    Kim jeszcze byli..:) hehe może Piastami?
    Szlachta polska nie była równa świadczą o tym zapisy przed nazwiskiem..
    W czasach Rzeczpospolitej Szlacheckiej biedny Szlachcic gdy rodziło mu sie dziecko był zapisywany w metrykach Szlachcic Zagrodowy , Chodaczkowy lub poprostu Gołotą i itp. Jeśli był właścicielem części wsi lub np 1 włóki (ok 17,5ha)lub kilku włók zapisywany był NOBILIS , jeśli posiadał wioskę lub kilka wiosek zapisywany był GENEROSUS jeśli pełnił dodatkowo Urząd tzn był Starostą MAGNIFIKUS jeśli był Wojewodą czy Hetmanem Ilustrissimus , Ponadto było mnóstwo urzędów tytularnych które własnie miały świadczyć o wyższości jakiejś rodziny..
    Naczytałeś się również jakichś książek SF 🙂 nic nie mających wspólnego z historią..
    Weź ponadto tą kosę po dziadku kosiarzu :))(o ile istniał:) i ogol sobie łeb i na stadion tam się wyżyjesz..
    No chyba że własnie tam bywasz regularnie..

  24. Lubomir said

    A gdzie podziali się potomkowie parobków z czworaków, jak tylu hrabiów dookoła?. Wg poziomu kultury osobistej to roi się od nich na Wiejskiej i w okolicy.

  25. Dobrawa said

    Ty durny Jacusiu!Nie czepiaj się „Jarusia”!masz oczywiście na myśli Pana Jarosława Kaczyńskiego,ty d..ku!!Pan Jarosław jak i jego ś.p.brat LECH,to zawsze byli a obecnie Pan Jarosław jest prawdziwym obywatelem Polski i PRAWDZIWYM PATRIOTĄ!!!!!!Jest człowiekiem prawym,wykształconym,kulturalnym i dobrym CZŁOWIEKIEM!!!Tym,których znam życzyłabym aby byli tak wspaniałymi,kochającymi dziećmi i patriotami jakimi jest pan Jarosław i ś.p.jego brat Lech!!!!!!Nie jestem dewotką,ale życzę wam wszystkim abyście mieli TAKIE RELACJE Z NAJBLIŻSZYMI OSOBAMI I TAK BARDZO KOCHALI SWÓJ KRAJ-POLSKĘ!!ZAWSZE BĘDĘ ICH POPIERAĆ!!NIE ZDRADZILI SWOJEGO KRAJU!NIE SPRZEDALI!A co mamy dzisiaj?W dobie obecnych rządów zanosi się na to,że będziemy WYROBNIKAMI we własnej ojczyźnie!!KTO SPRZEDAJE NASZ KRAJ???Umiesz myśleć i wyciągać wnioski?Jeśli nie,to nie pisz BZDUR!!!!!ZDRAJCO!

  26. kristofer said

    panie komorowski dlaczego używał tytułu szlacheckiego prawda zawsze wyjdzie na jaw JA od pooczątku byłem pewien że pan jest zwykłym kłamcą co ludzi otumania z tym swoim pochodzeniem z poważaniem polak przeciętny

  27. Grażyna said

    arystokracja też człowiek,i zostawia odchody,choć nie jak zwierzę,ale w porcelanie.I czym się tu ekscytować.Jest Branickim czy Szczynukowiczem.Czy może zwykłym Nowakiem.Kłamcą czy konfabulantem czy nieświadomym potomkiem tego kogoś.

  28. monika said

    skoro jego dziadek był zdrajcą a jeszcze wcześniej pra pra dziadek więc czego można się po Bonku spodziewać. Jego czyny mówią za siebie. Dlaczego przeszkadzał mu krzyż? Dlaczego chował się w pałacu prezydenckim w momencie gdy za oknami płakały rodziny ofiar katastrofy tupolewa? Tak zachowuje się ktoś kto ma coś na sumieniu. Czyż nie mam racji?

  29. togolo said

    czy my dlatego mamy kiepskie stosunki z Litwą?, bo Komorowscy zagarnęli herb Litwinów jako swój?

  30. Cały ten powyższy tekst o pochodzeniu Prezydenta Komorowskiego jest bzdurą i chorymi rojeniami ludzi, którzy wypisują takie same komentarze o żydowskim pochodzeniu Kaczyńskich na innych stronach internetu. Nikt z nich nic nie wie i nic nie badał. Badania mogą być głównie genetyczne. Komorowscy litewscy nie są ani Dołęgami ani Korczakami. Z pewnością są jakąś drobną szlachtą, która się wybiła. Dołęgowie rzekomi przodkowie w pierwszej wersji Bonieckiego wymarli. Prawnie Przodkowie Prezydenta są Korczakami i nikt nie może tego podważyć, bo takiej legitymacji nie ma. Polityczne sprawy to inna opcja, która wszystkim tu dyskutantom zaćmiła umysł. W ogóle to temat zastępczy w dzisiejszej Polsce albo wąski dla historyków.

  31. wid said

    Nie zgadza sie latami ponieważ Branickiego bękart mógł urodzić się około 1800-1810, w 1840 roku mialby wiec 30 lat i powiedzmy ze urodził mu sie syn, który miał był dziadkiem komorowskiego. W 1920 roku uciekając z niewoli miałby wiec 80 lat 🙂

  32. i dodajmy ;;zona zydowka

  33. pilot furmanki said

    Myślę że każdy genealog popełnia błędy natomiast pewne jest to że zły wpływ na Komorowskiego ma jego żona oraz ktoś kto ją indoktrynował wcześniej pod kątem Polski a nie sam Komorowski – to raczej osoba ktora łatwym sposobem chciała sie dostać do władzy i to wszystko natomiast to że ignoruje PiS ? no cóż PiS nigdy święty nie był chociaż ma o sobie wielkie mniemanie zupełnie nieodpowiednio bo u nich są i Zielińscy i inni związani z mnóstwem afer – wiec o czym oni wszyscy razem wzięci w ogóle bredzą .

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d blogerów lubi to: